اساتید دارای سبکهای تدریس متفاوتی بوده و دانشجویان نیز دارای سبکهای یادگیری متفاوتی هستند. بهترین و ماندگارترین یادگیری زمانی اتفاق میافتد که سبک تدریس استاد و سبک یادگیری دانشجویان به هم نزدیک باشد. این شرایط کمتر در آموزشهای استاد محور اتفاق میافتد. امروزه روشهای آموزش دانشجو محور و یادگیری فعال، افقهای جدیدی را گشودهاند. روشهای یادگیری فعال، دانشجویان را به طور مستقیم درگیر فعالیتهای فکری و حل مسایل مینماید. با درگیر کردن دانشجویان به تفکر درباره مفاهیم، به ویژه ایدههای تازه، ایشان نه تنها بیشتر یاد میگیرند، بلکه فرا میگیرند که چه و چگونه یاد بگیرند. این فرآیند انگیزه دانشجویان را به کسب دستاوردهای یادگیری درس و ایجاد عادت یادگیری مداوم، افزایش میدهد. توسط روشهای یادگیری فعال آموزشگران میتوانند به دانشجویان کمک کنند که ارتباط بین مفاهیم کلیدی را پیدا نموده و کاربرد این دانشها را در شرایط جدید تسهیل نمایند.
دفتر جذب و هدایت استعدادهای درخشان
مدیریت برنامه ریزی و ارتقا کیفیت آموزشی
- صفحه اصلی
- مدیریت های تابعه
- دفتر برنامه ریزی آموزشی
- مقررات
- مقررات بالادستی
- بخشنامه شیوه انتخاب و اجرای برنامه درسی (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 1400)
- آیین نامه واگذاری اختیارات برنامه ریزی درسی به دانشگاه ها (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 1395)
- آیین نامه جامع مدیریت دانشگاه ها (شورای عالی انقلاب فرهنگی 1390)
- آیین نامه چهارچوب تدوین و بازنگری برنامه های درسی (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 1394)
- قانون ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﭘﻨﺠﺴﺎﻟﻪ ﺷﺸﻢ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﻱ، ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻭ ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ ﺟﻤﻬﻮﺭﻱ ﺍﺳﻼﻣﻲ ﺍیرﺍﻥ (مجلس شورای اسلامی 1396)
- ایجاد و اصلاح دروس و برنامه های درسی
- برنامه های درسی
- کاربرگ ها
- دفتر نظارت و ارزیابی
- دفتر جذب و هدیت استعدادهای درخشان
- دفتر برنامه ریزی آموزشی
- درباره ما
- گزارشها و برنامهها