دکتر حسین معماریان؛ استاد دانشگاه تهران
كيفيت، شرط بقاي مراكز آموزشي مدرن و دريچهاي بهسوي جهاني شدن آموزش عالي است. در يكي دو دهه گذشته آموزش مهندسي در سطح جهان، تحولات زيادي را پشت سر گذارده و ملاكهاي مشخصي براي يك آموزش مهندسي استاندارد پيشنهاد شده است. امروزه، مراكز آموزش مهندسي پيشرو، برنامههاي آموزشي خود را بهگونهاي عرضه مينمايند كه دانشآموختگاني توانا براي ورود به بازار كار مهندسي، در سطح ملي و بينالمللي، بهدست دهد. در چنين شرايطي است كه ارتقاي كيفيت برنامههاي آموزشي كشور، در اولويت قرار ميگيرد. يكي از در دسترسترين روشها براي آگاهي از نقاط قوت و ضعف برنامههاي آموزشي و ارتقاي كيفيت آن، گذر موفقيت از فرايند ارزشيابي است؛ كه با توجه به ملاكها و استاندارهاي مورد قبول جهاني، تدوين شده است. ادامه